Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content
sluiten

Herhaal medicatie

U kunt herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.net

Minder dringende vragen waarvoor u niet speciaal een afspraak wilt maken, kunt u online aan ons stellen. Wij proberen binnen 2 werkdagen te antwoorden.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Ik wil me aanmelden

 

Herhaalmedicatie ook 24 uur per dag / 7 dagen in de week telefonisch te bestellen

(010) 4209336 – Toets 2

Via bovenstaand nummer kiest u in het keuzemenu voor de receptenlijn (toets 2). Houdt uw medicijndoosjes, etiketten of andere verpakkingen bij de hand zodat u de gevraagde gegevens volledig door kunt geven. Als u kunt inloggen op MijnGezondheid.net kunt u de medicatie ook online herhalen.

Recepten vóór 16 uur aangevraagd kunnen 2 dagen later bij de apotheek van uw keus afgehaald worden. Of ze worden, indien noodzakelijk, 2 dagen later bij u thuis bezorgd. * let op : wat u in het weekend bestelt kan dinsdag pas afgehaald of bezorgd worden !

U kunt ook recepten via de website van uw Benu-apotheek Hesseplaats (kan ook bij apotheek Ommoord en Binnenhof) bestellen via hesseplaats.benuapotheek.

NB: Regelmatig wordt onze assistente gevraagd om de niet meer voorradige medicatie te herhalen en wel direct te kunnen ophalen bij de apotheek. Dit zorgt voor veel ongemak bij onze assistentes en de apotheek. Daarnaast verhoogt het risico’s op medicatiefouten. Vraag uw herhaalmedicatie tijdig aan!

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Stel een vraag

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

Minder dringende vragen waarvoor u niet speciaal een afspraak wilt maken, kunt u online aan ons stellen. Wij proberen binnen 2 werkdagen te antwoorden.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Ik wil me aanmelden

 

Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers?

(010) 4209336

Mocht u echter geen haast hebben en het idee hebben dat u ook geholpen bent met een ‘schriftelijk’ antwoord, vraag dan een beveiligd e-mailconsult aan via Mijngezondheid.net.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Inschrijven

18 april 2021: Wij zijn open voor een beperkt aantal nieuwe inschrijvingen en werken een wachtlijst af 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij

Wat speelt er nu?

  • Helaas gaat Jolande ons verlaten ivm haar ambities. Wegens haar vertrek zijn wij op zoek naar weer een fijne collega.

    Doktersassistente​ 20 -40 uur

    Naar wie zijn wij op zoek? 
    – Je bent gediplomeerd en kan zelfstandig en in teamverband werken
    – Je bent service gericht
    – Je bent allround; balie, telefoon, spreekuur en administratieve taken
    – Je bent bereid je voor langere tijd aan een praktijk te verbinden

    Wat hebben we jou te bieden?
    – Een enthousiast team waar samenwerken in een prettige sfeer belangrijk is
    – Mogelijkheid om management taken op je te nemen
    – Werkdagen zijn in overleg nader te bepalen
    – Salariëring is volgens de CAO-huisartsenzorg
    – Aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling/bij- en nascholingen 

    Lijkt het je leuk ons team te komen versterken? Mail dan je motivatie en CV voor 15 juni naar remmersbijl@ezorg.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Team Remmerswaal en Van der Bijl

  • 17 juni 2021

    Oproep voor heldere en toegankelijke informatie over vaccinaties

    Vaccinaties moeten iedereen bereiken, maar de lage opkomstpercentages in de kwetsbare wijken baren ons zorgen. De informatiekloof mag via een vaccinatiekloof niet leiden tot een nog grotere gezondheidskloof! Onze oproep van 24 april 2021 voor ‘heldere en toegankelijke informatie over vaccinaties’ werd onder anderen gesteund door vele organisaties.

    https://gezondheidskloof.nl/

    Op de volgende markten wordt op zaterdag 19 juni gevaccineerd:
    West (Visserijplein)
    Noord (Eudokiaplein)
    Zuid (Afrikaanderplein)

  • 17 juni 2021

    IPCI is een internationale database met vele huisartsenpraktijken. Rijnmondgezond is een specifieke database met gegevens uit huisartsenpraktijken uit Rijnmond.

    Deze week bericht IPCI:

    “Het afgelopen jaar zijn wij door uw deelname aan IPCI in staat geweest onderzoek te doen in het kader van de corona pandemie. Eergister verscheen een artikel waaraan u bijgedragen hebt in het BMJ. In dat artikel rapporteren we de frequentie van voorkomen van een aantal specifieke ziektebeelden die mogelijk een relatie hebben tot corona vaccins in de algemene populatie in verschillende landen. Deze achtergrond incidentie vormt mede de basis voor de post-market surveillance van de vaccins.

     

    Het artikel is te vinden op https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1435. Op haar website laat Erasmus zien dat zij trots is: https://amazingerasmusmc.nl/actueel/let-op-verschillen-tussen-groepen-bij-beoordeling-veiligheid-covid19-vaccins/.   

     

    Dit type studies is van groot belang. Uw deelname aan IPCI maakt dit soort studies mogelijk. We zijn u er zeer erkentelijk voor. Er staan meer studies op stapel – we hopen op uw blijvende steun!”

    Januari:

    Onze praktijk is ook aangesloten op Rijnmond Gezond. Wij kregen 15 januari 2021 een berichtje die betrekking had op COVID19 in de eerste golf:

    Rijnmond Gezond verricht onderzoek naar het verbeteren van de gezondheidszorg in de regio. Hier treft u informatie aan over de
    Rijnmond Gezond database en wat dit voor u als patiënt betekent.

    Beste huisartsen,

    Hierbij willen we jullie laten weten dat Rijnmond Gezond vandaag in het nieuws was!

    Er is een artikel in het AD geplaatst over ons onderzoek naar zorgmijding binnen de eerste lijn. 

    https://www.ad.nl/rotterdam/veel-regiogenoten-lieten-huisartsbezoek-schieten-tijdens-eerste-coronagolf~a249d426/

    Benieuwd naar de cijfers?

    https://amazingerasmusmc.nl/actueel/een-op-vijf-met-medische-klachten-mijdt-zorg-tijdens-covid-19/

     We kunnen met zijn allen trots zijn op dit mooie resultaat; dit onderzoek was niet mogelijk geweest zonder jullie hulp en steun!

    In de komende maanden gaan we verder aan de slag met nieuwe data omtrent de 2de en 3de golf, dus wordt vervolgd!

    Met vriendelijke groet,

    Coördinator Rijnmond Gezond database (UD)

    www.rijnmondgezond.nl

  • 17 juni 2021

    Spirometrie (longfunctie-onderzoek) draagt bij aan het diagnosticeren en monitoren van astma en COPD in de huisartsenpraktijk. Om die reden is het advies van de CAHAG om spirometrie onder gecontroleerde condities weer op te starten in de huisartsenpraktijk. De opgestelde adviezen sluiten zo veel mogelijk aan bij de adviezen van het NHG (1), de Nederlandse Vereniging van Longartsen en Tuberculose (NVALT) (2), de European Respiratory Society (ERS) (3), het RIVM (4) en de WHO (5). Dit CAHAG- advies dient u te zien als aanvulling op de adviezen die gegeven worden door het RIVM en het NHG.

     Bij alle adviezen is rekening gehouden met het risico voor patiënten en de uitvoerder. Astma- en COPD-patiënten zijn extra kwetsbaar waarbij elk risico op een SARS-CoV-2 infectie voorkomen dient te worden. Het risico op besmetting van de uitvoerder dient daarbij minimaal te zijn. Bij het nemen van besluiten is rekening gehouden met de fase van de COVID-19 epidemie en de mogelijke verspreiding via aërosolen.

     

    Lees hier het gehele CAHAG advies

    Hier kunt u het informatiefilmpje terug vinden

  • Zie voor recente updates deze pagina

    Voor vragen over vaccinaties kijkt u dan op deze pagina van thuisarts.nl

    Eerder schreven we al dit, maar helaas is de situatie veranderd:

    Inmiddels zijn er sinds vorige week 2 miljoen mensen gevaccineerd en kunnen ook wij bestellen en onze bijdrage leveren. Het gaat dan om het Astra Zeneca vaccin. Onze patiënten die geboren zijn in 1956 of 1957 (64 en 63-jarigen) of een BMI van meer dan 40 (laat het a.u.b. weten als u dit heeft en het niet bij ons bekend is) hebben en de enkele patient met het syndroom van Down zullen allen een uitnodiging ontvangen. Wij zullen als 2 duopraktijken samenwerken om niet teveel spreekuur tijd dicht te hoeven houden. Zoals het er nu naar uit ziet zullen we dit op 8 april in de middag plannen. Er zijn geen herkansingen, omdat het een logistiek lastige operatie is en omdat er per flacon 10 mensen gevaccineerd moeten worden.

    Dit vaccin wordt na 3 maanden herhaald met een 2e prik en dezelfde mensen zullen ook dan weer een uitnodiging van ons kunnen verwachten. 

    Het gaat helaas wat langzaam, maar we doen met ons allen onze best en hopen op uw geduld. U hoeft ons niet te bellen, wij sturen uitnodigingen. Alle 65+-ers krijgen uitnodigingen via de GGD.

    Hoed Hessedok, namens huisartsen Ham, Korving, Remmerswaal en Van der Bijl

  • Vanaf 20 april 2021 volgt collega Cloostermans dokter Zuur op. Ook zij werkt op dinsdag, woensdag en vrijdag. U kunt bij haar vaak sneller terecht dan bij uw vaste huisarts. Wel vragen we u er op te letten lopende klachten bij dezelfde arts te houden. Dat kan ook dokter Cloostermans zijn. Binnenkort zullen we haar vragen een klein stukje over zichzelf te schrijven.

    Met vriendelijke groet,

    Team Remmerswaal en Van der Bijl

     

  • 20% van onze patiëntenpopulatie is actief geweest op het portaal van mijngezondheid.net

    Bent u ook geïnteresseerd kijk dan hier

     

  • Recent schreef het AD over ondervoeding en onze wijk dit artikel

    Ondervoeding speelt dus ook in onze wijk. Het is soms lastig te herkennen. Mocht u dit lezen en iemand kennen of uzelf herkennen lees dan eens deze informatie op thuisarts.nl.

    Sommige ouderen hebben de oorlog en na-oorlogse tekorten meegemaakt en vinden al snel dat ze genoeg eten. Ook bij frequent vallen moeten we er op beducht zijn, omdat onze spieren ook voeding nodig hebben. 

    Onder “handige sites” bovenaan de pagina kunt u de diëtistes van de wijk vinden voor verdere informatie. 

  • Vandaag, 25 september 2020, een virtueel leefstijlcongres bijgewoond van vereniging arts en leefstijl en weer geïnspireerd. Ook en juist in de corona-epidemie is leefstijl belangrijk, erkent nu ook het RIVM.

    “Dokter, kan het ook zonder pillen?”

    Leefstijl is de basis, juist in de wijk en voordat u ons als huisartspraktijk bezoekt vraagt uw lichaam en geest vooral een eigen aanpak: gezonde leefstijl via thuisarts.nl

    Hoogleraar huisartsgeneeskunde Pim Assendelft vertelde over het fenomeen dat huisartsen denken dat er te weinig tijd bij de dokter, en een negatief idee is bij patiënten, over het geven van leefstijladviezen. Hij ontkracht deze gedachtes met wetenschappelijk bewijs.

    Hoe maken we onze wijk en onze burgers meer betrokken bij het veranderen van onze leefstijl als gemeenschap? Pharos schrijft er hier wat over. 

    De Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) bestaat nu zo’n twee jaar, maar slechts 1,5 % van de misschien wel 3 miljoen nederlanders die tot de doelgroep behoren zijn er naar verwezen. Ook wij in onze praktijk kunnen dit waarschijnlijk vaker doen. Zie ook weer deze link op thuisarts.nl.

    Er is een ontwikkeling gaande in gezondheidsland.

    Met gezonde groet,

    uw huisartsenpraktijk

     

    Eerder schreven we al dit; 

    Om naar niet het C-woord te gebruiken hebben we het hier over tijden van stress.

    NRC schreef er al dit over. Wij willen onszelf en u adviseren kleine stapjes ter verbetering van uw leefstijl te maken. Dat kan door het kiezen van een van de stapjes in dit leefstijlroer. Het is belangrijk dat u en wij zelf kiezen wat we van dat leefstijlroer het belangrijkste vinden om aan te pakken. Zo vergroten we daadwerkelijk de kans dat we ons gedrag met succes gaan aanpassen. Zo kan het voornemen klein beginnen. Alle kleine dingen die bij herhaling er in slijten hebben kans van slagen.

    Wij vinden autonomie belangrijk en zijn graag zelf aan het roer, in ons leven en wat betreft onze gezondheid. Daarin hebben we keuzevrijheid. Toch is het belangrijk dat we elkaar ook helpen om goede keuzes te maken. Hier dan onze kleine bijdrage, die ook aan onszelf gericht is.

    Waarom lukt het ons vaak niet: ‘Drempel te hoog’ Dit komt dus door factoren als vermoeidheid en stress, maar ook externe factoren kunnen het lastiger maken om aan de slag te gaan. Een volle planning of slecht weer zijn ook redenen voor Nederlanders om een gezonde leefstijl uit te stellen.

    Hoe lukt het dan wel: Ten eerst door te beseffen dat een gezonde leefstijl kan helpen bij het aanpakken van vermoeidheid en stress. Het heeft veel voordelen. Het bewegen en gezonder eten verhogen duidelijk onze afweer. Stel realistische doelen. ‘De sleutel voor het langdurig volhouden van een gezondere levensstijl zit vaak in het stellen van reële doelen die in kleine stappen te behalen zijn’, aldus Hidde van der Ploeg van het Amsterdam UMC. Hij stelt dat mensen vaak gelijk een marathon willen lopen of elke dag de sportschool in willen duiken, terwijl dit volgens hem averechts kan werken. Niet teleurgesteld raken bij falen, complimenteer uzelf met de poging. Wetenschappers hebben bijvoorbeeld onderzocht dat een roker wel 34 pogingen moet doen voordat het stoppen lukt. De aanhouder wint.

    Voorbeelden: We kunnen niet de hele dag ‘aan’ staan. Creëer tijdens de werkzaamheden thuis of op het werk een moment van ‘uit’ staan. Dat kan ieder op zijn eigen manier doen. We bewegen minder door het sluiten van sportscholen en -clubs. Probeer als variatie een ritueel met beweging te doen tussendoor, zoals 10 kniebuigingen. Bijvoorbeeld als u zin heeft om wat te snacken en die afleiding kan gebruiken

     

     

  • 16 juli 2020: Vanaf vandaag kunt u ook gebruik maken van de app Med Gemak en enkele uitbreidingen van MGN. Het online afspraken maken is nog lastig omdat we een andere agenda voeren in de 1.5 meter samenleving.

    Mijngezondheid.net (MGN) is de leverancier van het online platform dat beveiligd toegang biedt tot uw dossier in onze praktijk. Sinds 2016 maken wij gebruik van dit platform. Zij bieden ook een app aan. Het voordeel is uw eigen deelname aan uw gezondheid en uw dossier. U voelt zich meer betrokken en kunt afspraken die we samen maken, op het spreekuur of via een emailconsult, nog eens nalezen. Ook kunt u bijvoorbeeld een foutje of verkeerde inschatting in het dossier corrigeren. 

    Inmiddels zijn er na 4 jaar ruim 1 op de 6 patiënten die kunnen inloggen op dit platform (die de aanmelding hebben doorlopen en een ‘contract’ hebben). Mede door de coronacrisis hebben we het aantal inlogacties zien stijgen naar 14000, waarvan met name afgelopen juni een piekmaand was. Wellicht kwam dat door het bandje op de telefoon en het aantrekken van de zorg. We beantwoorden gemiddeld binnen een dag uw emailconsulten en doen dat gemiddeld wel 50-100 keer per maand. Ook zijn er een honderdtal mensen die het medicatie herhalen inmiddels via dit platform doen. 

    Met Med Gemak is er wat winst in de laagdrempeligheid. Na het activeren van de app kunt u zonder gebruik van DigiD met alleen een door u gekozen code inloggen op uw smartphone. Komt u er niet uit, klop dan eerst bij de leverancier aan met uw vragen, maar lukt het echt niet dan kunnen wij ook helpen aan de balie of op het spreekuur. Vervolgens kunt u op de app alleen niet uw hele dossier zien i.v.m. wetgeving (daar is toch echt de tweetrapsbeveiliging van DigiD en sms nodig). U kunt nu makkelijker een berichtje sturen aan uw dokter of medicatie herhalen. Ook kunt u makkelijker een gemaakte foto van bijvoorbeeld een huidplekje via deze app naar uw dokter sturen. Daarnaast is er een medicijnwekker (daar zijn ook vele apps voor die het medicijneffect, door trouwere inname, beter kunnen maken). Voor meer informatie, ook wat betreft het activeren van de app lees hier verder. 

    Daarnaast is er vanaf nu ook een mogelijkheid om digitaal uw dossier (u heeft recht op inzage, voorheen was dat altijd op papier) en documenten zoals specialistenbrieven met u te delen. Daar moeten we nog ervaring in op doen. Heb geduld met ons. 

    In de toekomst zult u kunnen kiezen tussen verschillende platforms als PGO waar u in een persoonlijk platform uw gezondheid kan bijhouden en waar volgens wettelijke eisen andere platformen op moeten kunnen aansluiten. Bijvoorbeeld het systeem waar wij in onze praktijk uw dossier mee bijhouden en het systeem van het ziekenhuis. 

    Als laatste willen we u graag alert maken dat uw weliswaar dossiergegevens mag delen met mensen om u heen, maar dat u dat niet hoeft te doen en dat het u kan schaden. Het kan u problemen geven. Wees er dus voorzichtig mee! Zie ook dit bericht van de patiëntenfederatie over het patiëntgeheim.

    Bij afwezigheid van de dokter (ivm vakantie of ziekte) zullen we de berichtenoptie van de patienten van de betreffende dokter uit zetten.

    Met vriendelijke groet,

    uw huisartsenteam

  • De LHV, onze huisartsenvereniging, schreef dit bericht omdat wij als huisarten veel vragen hierover krijgen;

    Heeft u een vraag over een geneeskundige verklaring in tijden van corona?
    Vraagt u – bijvoorbeeld op verzoek van uw werkgever, de school van uw kinderen of een andere instantie – uw huisarts om een geneeskundige verklaring? Uw eigen huisarts kan u deze niet geven. Zulke geneeskundige verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. Zo blijft er een duidelijke grens tussen uw eventuele behandeling door uw huisarts en het beoordelen of u bijvoorbeeld in staat bent om te werken of naar school te gaan en onder welke voorwaarden.
    Wat kunt u doen om een geneeskundige verklaring te krijgen? U kunt zelf een verklaring geven of degene die een verklaring wil hebben vragen of hij/zij een onafhankelijk arts daarvoor heeft.

  • Wat kunt u doen bij vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over corona?

    Bent u of uw naaste bezorgd over uw klachten of gezondheid? Twijfelt u of iets kwaad kan? Kijk dan eerst op Thuisarts.nl. Daar leest u wat u kunt doen en of u de huisarts moet bellen.

    Twijfelt u toch nog? Of worden uw klachten erger? Bel dan uw eigen huisarts. Ook tijdens deze coronacrisis kunt u uw in dat geval altijd uw huisarts bellen.

    Ga NIET naar uw huisarts toe. Bel uw huisarts of zoek contact via internet of e-mail.

    Zoals u gewend bent, zal de assistente u vragen stellen. Zo weet zij welke zorg op dat moment het beste bij u past, bijvoorbeeld een advies via de telefoon, een afspraak met de huisarts op de praktijk of bij u thuis. Of soms hulp van een andere zorgverlener.

    Door corona en de maatregelen is het niet altijd verstandig dat u naar de praktijk komt. Of dat de huisarts bij u thuiskomt. Misschien wilt u dit zelf ook liever niet, bijvoorbeeld omdat u een zwakke gezondheid heeft.

    Uw huisarts overlegt met u wat in uw situatie het beste is. Samen bekijkt u hoe het voor u zo veilig mogelijk kan. Dat is extra belangrijk tijdens deze coronacrisis.

    Uw huisarts heeft nog andere manieren om uw klachten te beoordelen en u het beste advies, behandeling of begeleiding te geven. Bijvoorbeeld door te bellen met u. Of, als uw huisarts dat heeft, via videobellen of internet.

    Als blijkt dat u toch moet komen, dan zorgt uw huisarts altijd dat dat veilig kan. Uw huisarts zorgt ervoor dat u geen risico op besmetting loopt. Dit doet de huisarts door ervoor te zorgen dat u niet dichtbij iemand komt die (mogelijk) corona heeft. Bijvoorbeeld door af te spreken dat u op de praktijk komt als er geen andere mensen zijn. Of door u uit te nodigen op een andere praktijk waar geen mensen met corona-klachten zijn.

    Ook als de huisarts naar u toe moet komen zorgt de huisarts dat hij/zij u niet kan besmetten.

    Soms heeft u regelmatig begeleiding en controle nodig van uw huisarts of praktijkondersteuner. Bijvoorbeeld als u diabetes of een longziekte heeft. Door corona worden veel afspraken uitgesteld. Uw huisarts zal samen met de praktijkondersteuner bekijken hoe u toch zoveel mogelijk de zorg kunt krijgen die u nodig hebt. Vaak gaat dat via de telefoon, via videobellen of via internet.

    Dus, ook tijdens de coronacrisis geldt:

    • Maak u zich zorgen over uw gezondheid? Heeft u klachten?
    • Kijk op Thuisarts.nl of u er zelf iets aan kunt doen.
    • Op Thuisarts staat vaak ook wanneer u uw huisarts of specialist beter kunt bellen.  
    • Bel of zoek gerust contact via internet of e-mail uw huisarts of specialist bij klachten. Dat blijft belangrijk, ook in deze coronatijd.
    • Kom bij voorkeur NIET naar de praktijk.
  • 20 april

    Inmiddels is de POH-GGZ in staat om met webcam en microfoon met u te beeldbellen via Karify. Het kan via de app of via een browser (zie onder, niet in Internet Explorer). U kunt deze app gratis downloaden in de Google Play store (Android) of in de App store (Apple).

    Belangrijk: Het beeldbellen werkt het beste en is gratis als u beschikt over een wifi-verbinding (bij 4g gebruikt u uw databundel wellicht snel op). Internet Explorer wordt niet langer ondersteund voor videobellen. Open Karify dus in een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari of Microsoft Edge.

    Hier wordt, door Karify zelf, beschreven hoe u als patient via 3 mogelijkheden het gesprek kunt openen wanneer de praktijkondersteuner u belt.

    Er moet ook eenmalig toestemming gegeven worden voor het gebruik van camera en microfoon.

     

    Ook met uw huisarts kunt u beeldbellen.

    16 juli 2020: Wij zijn afgestapt van Beterdichtbij vanwege de problemen bij inloggen voor enkelen. We hebben nu een alternatief die een SMS stuurt met een link die u kunt openen op uw smartphone. We moeten nog ervaring op doen. 

  • Ondanks de kritiek van de ouderenbond gaan ook wij onze kwetsbare ouderen bij klachten maar ook pro-actief benaderen over de vraag of ze wel beademd willen worden. Veel van deze mensen hebben wij hier al over gesproken. Maar juist nu speelt deze vraag nog urgenter. We willen daar in alle rust over nadenken en beslissen en niet bij spoedeisende zaken. Zo ontlasten we de spoedeisende hulp wat betreft moeilijke gesprekken door deze gesprekken als eigen huisarts of praktijkverpleegkundige al te voeren. Helaas is dat wel vaak telefonisch.

    Hier een goede uitleg op thuisarts.nl.

    En hier een keuzehulp om uw wensen voor zorg en behandeling te bekijken.

    Zie ook deze nuttige collumn van een collega huisarts. Het is echt lastig op een drukke dienst op de huisartsenpost (en dus ook voor de spoedeisende hulp) rustig uit te vragen of mensen nog wel beademd willen worden. We hopen op uw begrip.

Over de praktijk

De praktijk bevindt zich in de Hessedok aan Sinclair Lewisplaats 512. In de entree van dit adres vindt u ook Fysiohesse en Fysio4you. We zijn elke werkdag open van 08:00 tot 17:00. Onze balie bevindt zich direct bij binnenkomst in de HOED Hessedok aan uw linkerhand. De balie rechts van deze balie is van de praktijk Ham-Korving.

Over de praktijk

  • Wij leveren moderne, generalistische, kleinschalige eerstelijnszorg in de wijk Ommoord. Deze zorg is “persoonsgericht en geplaatst in de context van de specifieke leefomstandigheden van patiënten. Huisartsgeneeskundige zorg is daarmee niet alleen het diagnosticeren en behandelen van medische klachten en aandoeningen van patiënten, het is een geïntegreerd proces van zorgverlening gedurende langere perioden van het leven van patiënten”. Zie ook de website van het LHV.

    Remmerswaal en Van der Bijl zijn vanaf 2015 bezig met het verbeteren van de ouderenzorg en hebben de ambitie om zich daarin verder te bekwamen, wellicht nog eens via een NHG-kaderopleiding. In 2017 zijn wij NPA geaccrediteerd.

    Dokter Remmerswaal heeft een spreekuur in Huize Nijeveld en expertise opgebouwd in complexere ouderenzorg. Dokter van der Bijl heeft affiniteit met interne geneeskunde en bekwaamheid in de techniek van corticosteroïd injecties. Beiden hebben affiniteit met palliatieve zorg en wonen de lokale PATZ-groep bij.

    Sinds 2014 worden zij bijgestaan door een waarnemend huisarts op de dinsdag en de vrijdag. Vanaf 19 april 2016 is dat mw M. Cucinotta-Hemeltjen.

    Onze visie: De juiste zorg op de juiste plaats en in de juiste tijd waarbij we zowel de patiënt als ook ons team ‘beter willen maken’. We willen een service-gerichte, vriendelijke en transparante organisatie zijn, waar wel basale regels in de omgang met elkaar gelden. Zorgen doen we met elkaar. We zijn mensen, we blijven leren.

  • Feedback betreffende een compliment, suggestie of klacht is altijd welkom!

    Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Ook een compliment of suggestie kan ons helpen onze praktijk te verbeteren. Dit kan in een gesprek, per brief of per mail. Ook hebben we een hiertoe een klachtenformulier (deze versie is, hoewel prima werkbaar, helaas een voorbeeldversie; de praktijkversie kunt u opvragen aan de balie). Wij zullen uw klachten of opmerkingen serieus bekijken en hierop reageren. Wij streven er naar om contact met u op te nemen binnen een week. Dit contact is dan richtinggevend voor de verdere afhandeling. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen of in ieder geval het mee te nemen in verbeteringen voor de toekomst.

    Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Wij zijn daartoe aangesloten bij de SKGE. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Hij kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190 of via info@skge.nl.

    Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Een en ander wordt toegelicht in de folder van de SKGE die ook op te vragen is bij onze balie.

    Voor meer informatie betreffende rechten en plichten als patiënt willen we u wijzen op de folder https://www.thuisarts.nl/rechten-en-plichten-van-patiënten.


    Uw feedback is ook goed op zijn plek op zorgkaartnederland. De link naar de dokters vindt u hier en de praktijk als geheel kunt u hier beoordelen. U helpt ons met de genomen moeite. Bij voorbaat dank!

  • Het looprecept liep vanaf zomer 2018 tm 2019

    Elke donderdagmiddag werd er een half uur gelopen met medewerkers van de praktijk en uitgenodigde mensen met bijvoorbeeld diabetes, COPD of een hart- of vaatziekte die een drempel ervaren om zelf te gaan sporten of wandelen. Het was een gezellige activiteit en nog gezond ook. Helaas hebben we dit niet meer voort kunnen zetten. Wel blijven we alert op (lokale) initiatieven die we hier zullen posten.

    Zie ook loopreceptfoodfirstnetwork of nationale diabeteschallenge en deze (inspirerende) nieuwsberichten: ‘het looprecept loopt goed’, ‘het meest gezonde hart ter wereld‘, ‘hoe word ik 100’, en ‘keer diabetes om‘. British journal of sports; zelfs kleine beetjes sport al gezond. NOS mei ’19 ‘2 miljard besparen bij DM middels leefstijl’

    Hier nog een wat hilarisch college van prof. Erik Scherder.

    Met gezonde groet,

    praktijk Remmerswaal en Van der Bijl

  • Remmerswaal en Van der Bijl vormen een duopraktijk sinds april 2014 toen dokter Van der Bijl de praktijk overnam van dokter Mooij (zie dit ERGO-nieuws van voorjaar 2016). Dokter Remmerswaal had de praktijk van dokter Bras al in 2012 overgenomen. Beide voorgangers gingen met pensioen. Overigens zaten zij als duo voor 2007 nog in de flat aan de Tagoreplaats hier in Ommoord. Daarna zijn zij samen met collega’s Ham en Korving op deze huidige locatie aan de Sinclair Lewisplaats gaan werken. In 2017 zijn beide duo’s NHG geaccrediteerd (NPA).

    Voor verdere informatie rondom onze praktijk en bereikbaarheid zie openingstijden.

  • Soms ervaart een patiënt geen klik met de eigen huisarts. En vraag hij of zij om naar de collega arts over te stappen. Op zich is dat begrijpelijk en heel soms is dat ook een oplossing. Wij hebben binnen de praktijk echter de regel opgesteld dat patiënten niet zonder een gesprek met de eigen arts over kunnen gaan naar de andere arts. De belangrijkste reden daarvoor is dat we eenzelfde praktijk vormen waar we een dag in de week voor elkaar waarnemen en soms ook wekenlange vakanties voor elkaar waarnemen. Als het dan niet prettig loopt met de arts waar je op dat soort momenten afhankelijk van bent dan is er alsnog een probleem. Eerste voorwaarde voor een zeldzame switch van eerstverantwoordelijke arts is dan ook een gesprek met de eigen arts onder vier ogen. Zo voorkomen we misverstanden in de toekomst. In de paragraaf ‘complimenten, klachten of suggesties‘ vindt u informatie over het indienen van een klacht. Om u verder te helpen wat betreft dit onderwerp heeft onze beroepsvereniging een folders gemaakt.

    Overigens geldt eenzelfde afspraak indien u wenst over te stappen naar de collega’s Ham en Korving in hetzelfde gebouw.

    Voor meer informatie betreffende rechten en plichten als patiënt willen we u wijzen op de folder https://www.thuisarts.nl/rechten-en-plichten-van-patiënten.

    Voor de patiënten die vanwege een verhuizing een andere huisarts willen zoeken; http://www.kiesuwhuisarts.nl. Voor informatie rondom de procedure van het overstappen kunt u de eerder genoemde folder inzien of natuurlijk contact zoeken met onze assistente.

Openingstijden

Medewerkers

R. van der Bijl
Huisarts

Werkt op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Lees meer over R. van der Bijl

M. Remmerswaal
Huisarts

Werkt op maandag dinsdag, donderdag en vrijdag

Lees meer over M. Remmerswaal

M. Cloostermans
Huisarts, waarnemer

Dokter Cloostermans is vanaf 20 april 2021 werkzaam op dinsdag, woensdag en donderdag. Zij volgt collega Zuur op die verhuisde naar Zeeland. 

Op de dagen van afwezigheid van uw vaste dokter kunt u dus bij haar terecht. Daarnaast kunt u bij haar vaak sneller terecht.

Corine
Praktijkondersteuner

Werkt op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Laatste vrijdag van de maand afwezig.

Lees meer over Corine

Marga
Assistente

Werkt op dinsdag, woensdag, donderdagochtend en om de week op vrijdag.

Lees meer over Marga

Wilma
Assistente

Werkt op maandag, dinsdagochtend, donderdag en om de week op vrijdag.

Lees meer over Wilma

Zaineb
Assistente

Werkt op maandag, dinsdagochtend en woensdagochtend.

Spreekuren maandagmiddag, dinsdag- en woensdagochtend

Lees meer over Zaineb

Jolande
Assistente

Werkt op maandag, woensdag en vrijdagochtend

Spreekuur vrijdagochtend

Lees meer over Jolande

D. van de Zaan
Praktijkondersteuner GGZ

Werkt op maandag, dinsdagmiddag en vrijdagochtend. Ziek sinds 2020

Sinds voorjaar 2019 is er een tijdelijke andere situatie met versterking van Rob en later Gracienne (2020) met andere agendatijden.

Lees meer over D. van de Zaan

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net

Handig om te weten

Voor een consult bij de huisarts dient u vooraf een afspraak te maken. Dit kan via deze website maar ook telefonisch. Wanneer u dezelfde dag terecht wilt bij de huisarts is het raadzaam om tussen 8 – 8.30 uur te bellen. 

Lees meer

U kunt sinds maart 2016 een e-mailconsult aanvragen via onze website. Aanmelden voor Mijngezondheid.net kan via deze link

Lees meer

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent