« terug naar vorige pagina

Complimenten, klachten of suggesties

Feedback betreffende een compliment, suggestie of klacht is altijd welkom!

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Ook een compliment of suggestie kan ons helpen onze praktijk te verbeteren. Dit kan in een gesprek, per brief of per mail. Ook hebben we een hiertoe een klachtenformulier (deze versie is, hoewel prima werkbaar, helaas een voorbeeldversie; de praktijkversie kunt u opvragen aan de balie). Wij zullen uw klachten of opmerkingen serieus bekijken en hierop reageren. Wij streven er naar om contact met u op te nemen binnen een week. Dit contact is dan richtinggevend voor de verdere afhandeling. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen of in ieder geval het mee te nemen in verbeteringen voor de toekomst.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Wij zijn daartoe aangesloten bij de SKGE. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Hij kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190 of via info@skge.nl.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Een en ander wordt toegelicht in de folder van de SKGE die ook op te vragen is bij onze balie.

Voor meer informatie betreffende rechten en plichten als patiënt willen we u wijzen op de folder https://www.thuisarts.nl/rechten-en-plichten-van-patiënten.

Uw feedback is ook goed op zijn plek op zorgkaartnederland. De link naar de dokters vindt u hier en de praktijk als geheel kunt u hier beoordelen. U helpt ons met de genomen moeite. Bij voorbaat dank!